Voorwaardelijke korting
De afspraak is goed verlopen. De klant is binnen. Uiteraard heeft u wel wat betalingskorting moeten geven omdat de klant een langere betaaltermijn wilt. Maar goed, daar was dan ook de marge naar en de bulk die deze klant gaat draaien maakt dat allemaal goed.
Onder het mom van: “Liever een hoop snelle stuivers dan een paar langzame dubbeltjes” ziet u de samenwerking dan ook positief tegemoet.
Maar hoe heeft u de korting eigenlijk omschreven?
Gewoon als korting, of heeft u hier nog een aantal randvoorwaarden aan gehangen?
Wat als uw klant niet binnen de afgesproken betaaltermijn betaalt, heeft uw klant dan nog wel recht op deze korting?
U heeft straks immers kosten aan het binnen krijgen van de nog niet betaalde facturen mét uw gegeven korting.
Dan zou raar zijn vindt u niet?
Omschrijf de gegeven kortingen dan ook altijd als voorwaardelijke korting en maak daar duidelijke afspraken over wanneer deze wel en niet geldt.
Dan kan er nooit iemand beledigd worden in de samenwerking.